رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی گفت : برگزاری رقابت های كشتی پهلوانی قهرمانی اروپا حركت جدیدی در توسعه كشتی پهلوانی در دنیا بود.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا حیدری با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه علی رغم زمان کوتاهی که كمیته پهلوانی اتحادیه جهانی كشتی فعالیت خود را در زمینه کشتی پهلوانی در دنیا آغاز کرده است،  با توجه به حمایت های فدراسیون کشتی شاهد رشد خوبی در این رشته در میان فدراسیون های ملی كشتی دنیا بوده ایم. 

وی ادامه داد: رقابت های اروپایی هفته گذشته در سطح بالایی با حضور 18 کشور از قاره سبز در شهر نویساد صربستان برگزار شد و کشتی گیران برخی کشورها از جمله مجارستان و گرجستان  با آشنایی کامل از فنون این رشته اصیل در مسابقات شرکت کرده بودند. كاملا مشخص است پس از برگزاری چندین مسابقه بین المللی پهلوانی و مسابقات جهانی فدراسیون های كشتی دنیا روی فنون كشتی پهلوانی كار می كنند. 

دارنده 6 مدال المپیك و جهان تصریح کرد: ما به دنبال رشد و توسعه کشتی پهلوانی در سراسر دنیا هستیم از اینرو یک دوره کلاس بین المللی داوری مخصوص قاره اروپا  در خلال رقابتهای اروپایی و با حضور داورانی از این قاره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رقابت های اروپایی نشان از حمایت جدی اتحادیه جهانی کشتی از این رشته را دارد اظهار داشت: ما در فدراسیون جهانی با برنامه حرکت می کنیم و در گام بعدی شرکت در مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان را در برنامه داریم.

حیدری گفت: حضور چهره های شاخص کشتی دنیا همچون الکساندر مدوید و کورتانیدزه در کنار کشتی پهلوانی و حمایت آن ها از این رشته کار ما را برای موفقیت های بهتر هموار می کند و در نهایت امیدوارم این رشته بتواند در كنار كشتی آزاد و فرنگی به بازیهای قاره ای و المپیک راه یابد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: در حاشیه رقابت های اروپایی دیداری با نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی داشتیم و وی ضمن اعلام حمایت خود را از كشتی پهلوانی و كمیته كشتی پهلوانی اتحادیه، كشتی پهلوانی را از جذاب ترین شیوه های كشتی دنیا دانست و عنوان نمود این كشتی سنتی بسیار مورد توجه فدراسیون های ملی كشتی در اروپا قرار گرفته است.
/2759/